A Koszta József Múzeumban szeptember 28-án elkezdődött a Múzeumok Őszi Fesztiválja elnevezésű sorozat. Ennek keretében A szépség és a reklám – című időszaki kiállítást nyitotta meg dr. Béres Mária, az intézmény igazgatónője. Beszélt a fesztivál jelentőségéről, majd néhány szóban elmondta, hogy a mostani tárlat témája is szervesen illeszkedik a múzeum profiljába.
A kiállítás ötlete a múzeum fiatal munkatársaitól származik, a tárlat anyagát a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum kölcsönözte – mondta el megnyitójában az igazgatónő.
A kiállításról, a divatról Domján Ilona, országos hírű divattervező („Szentesen kevésbé ismert”) beszélt. Ez egy rendkívül különleges, és igazi esztétikai élményt nyújtó kiállítás a női divat, a női ideál és a reklám szerepét mutatja be az 1900-as évektől az 1940-es évekig – kezdte a fél évszázad divatjáról szóló ismertetőjét a ruhatervező. Kronológiai sorrendben haladt végig az öt évtizedet bemutató kiállításon, melynek csodálatos kidolgozottságú korabeli tárgyai egészen elragadóak – jelentette ki Domján Ilona.
Szólt a jelentősebb trendekről, kitalálóikról (pl.: a „nadrágos” Coco Chanel), és végül arról, hogy ezekből mind a mai napig „meríthetünk”, hiszen napjainkban tovább élhet a ’20-as évek charleston stílusa, a század eleji szecesszió, vagy a ’30-as évek angolos kosztümjei stilizált változatokban.
Ezt követően a résztvevők tárlatvezetéssel egybekötve tekinthették meg a kiállítást.
A megnyitón fuvolán közreműködött Takács Gabriella, a Lajtha László Alapfokú Művészeti Iskola művész-tanára.
A kiállítás ez év december 31-ig tekinthető meg.
Képgaléria: